środa, 26 sierpnia 2015

Lato, Bałtyk i jak zrobić nupki

Lato wszędzie, a Bałtyk u mnie tylko w formie chusty, niestety.
Nie odzywałam się ostatnio, nawarstwiło się różnych takich skutecznie odciągających od przyjemności. Ale już prawie wszystko opanowane i pod kontrolą :)

Dzisiaj pokażę Wam chustę bardzo ażurową, to już druga robiona według tego wzoru, i wcale mi się jeszcze nie znudziło. Prawie cały motek Lace Dropsa na nią wychodzi, robi się i robi, ale warto!


Jak widać, chusta duża. Nawet bardzo duża. Powiem więcej, ogromna!
I dzięki temu zamotuje się wprost genialnie, wielokrotnie i na różne sposoby :)


Wzór nazywa się Baltic Blossoms (stąd tytuł posta) i kiedyś tam mnie przerażał tą wielką ilością guzełków. Ale od czasu, gdy opanowałam nową metodę ich robienia, to właściwie sama przyjemność.


Guzełki robię tak:

standardowo oczko prawe, narzut, oczko prawe itd., ale każde oczko prawe nawijam dwa razy. Potem na lewej stronie tylko zdejmuję te podwójne nawinięcia i przekładam wszystko bez przerabiania. A potem na prawej stronie przerabiam razem, bez kłopotów, bo oczka są luźniuteńkie i sama radość takie robienie razem 9 oczek. Dodatkowo, z tyłu guzełka idzie nitka, która go lekko wypycha do przodu.


A że dzisiaj środa i Wspólne Dzierganie i Czytanie u Maknety, to dołożę jeszcze lekturę.
Czytam Kraszewskiego, tytuł 'Pogrobek'. Jak zwykle, podoba mi się.
Już się tak przyzwyczaiłam, że jak nie mogę niczego ciekawego znaleźć w bibliotece, biorę Kraszewskiego. A że on był bardzo płodnym pisarzem, to jeszcze mam całkiem sporo takich 'wyjść awaryjnych', hehe.

Ostatni weekend wakacji przed nami. Kto może, niech korzysta! Kto nie może, niech się nie smuci!
Pozdrawiam cieplutko :)))

21 komentarzy:

  1. Piękna chusta! Fajny pomysł na guzki w chuście, na pewno spróbuję przy najbliższej okazji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna chusta, ale to u Ciebie norma:-) Pozdrawiam gorąco:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ein traumhaft schönes Tuch! Gratuliere! LG Andrea

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna jest ta chusta, sposób na robienie guzełków muszę koniecznie zapamiętać. Już możesz dodać swój post do linkowni, po prostu nie miałam dzisiaj czasu by wcześniej wrzucić post WDiC

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna, naprawdę baaardzo ażurowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna, cudna, widac ze pracochlonna, ale efekt rewelacyjny:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczna chusta! I dzięki za przepis na bąbelki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna chusta i przepis na guziołki się przyda !

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjna chusta.Przepis na guzełki super.Olbrzymia jest i piekna.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. No tak, ja też z ponad dwustu powieści Kraszewskiego przeczytałam tylko niewielką część :))). "Pogrobek" akurat mam już zaliczony :).
    Chusta bardzo mi się podoba - ja też lubię robić nupki czyli guzełki, ale dziękuję Ci za podzielenie się swoim sposobem (to podwójne nawijanie), przy kolejnej chuście będę robić je w ten sposób, na pewno będą ładniejsze :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna chusta :-) Świetny sposób robienia guzełków - dziękuję za podpowiedź.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chusta jest przepiękna, a te ażury cudowne. Widzę, że kolejną wielbicielkę Kraszewskiego w WDiC mamy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie Ci wyszło, jak pajęczynka, tak delikatnie wygląda ta chusta:).

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprytny sposób na bąbelki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudeńko! Przepiękna jest, wspaniała , delikatna i zwiewna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chusta akurat na czasie. Zwiewna o ile pierwsze dni jesienne będą ciepłe, a gdy się ochłodzi można w niej przed zimnem schować. A jeszcze ten "prezent' w postaci przepisu na guzełki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chusta jest rewelacyjna, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Prześliczna ta chusta, jak mgiełka po prostu!
    Też tak miałam z Kraszewskim, jak jeździłam do babci i nie mogłam znaleźć nic ciekawego w gminnej bibliotece ;)
    Nie da się ukryć... chłopak był niezwykle płodny^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz.
Pozdrawiam serdecznie :)